dinsdag 2 maart 2010

Het eeuwige abonnement

Wat me op beurzen vaak opvalt, is dat veel mensen panisch doen als het om abonnementen gaat. Ze hebben meestal dan ook negatieve ervaringen. Wanneer je een abonnement op een tijdschrift neemt, is het maar al te vaak zo dat je bijna voor je leven tekent. Je moet precies op het juiste moment een aangetekende brief sturen, zo niet dan wordt je abonnement voor alweer een jaar verlengd.
Ik heb dat altijd anders gedaan want ik wil alleen gemotiveerde lezers. Wanneer de abonnementsperiode van onze magazines afloopt, krijgen de mensen een briefje van ons waarin ze worden uitgenodigd om hun abonnement te verlengen. Reageren ze niet dan wordt hun abonnement automatisch stopgezet. Je moet er bij ons dus iets voor doen om abonnee te blijven. Precies het tegenovergestelde dus van de dagelijkse praktijk.
Het zou goed zijn wanneer onze praktijk in wetgeving zou worden omgezet, louter als bescherming van de consument. Want wie wil er graag betalen voor iets dat hij niet wenst?

1 opmerking:

  1. Norbert,
    Wat ik je brom. Zojuist ondervonden toen ik lid werd van je prachtige blad!

    BeantwoordenVerwijderen