zondag 13 december 2009

BioVak en Koksgilde

Op 20 en 21 januari zal in de IJsselhallen te Zwolle de beurs BioVak 2010 plaatsvinden. Door ons gigantisch drukke beursprogramma kunnen we er zelf niet met een stand aanwezig zijn hoewel ik dat graag had gewild. Wel heb ik me voorgenomen om de beurs te bezoeken.
BioVak brengt iedereen bij elkaar die iets met biologisch boeren te maken heeft, ditmaal wordt ook de link naar de gastronomie gelegd. Omdat wijzelf geen tijd hebben om hierin het voortouw te nemen, benaderde ik de voorzitter van Koksgilde Nederland, mijn oude vriend Paul Fagel. Deze was meteen enthousiast, met als gevolg dat het Koksgilde een belangrijke rol op zich zal nemen. Bio is voor de toekomst van de gastronomie belangrijk. Willen we onze kleinkinderen nog van mooie producten laten genieten, dan zal het produceren anders moeten. Duizenden boeren en toeleveringsbedrijven draaien de knop om en doen het voortaan anders. BioVak is een uitgekiende plaats waar ze van elkaars know how kunnen leren. Ik ben ervan overtuigd dat Koksgilde Nederland, met zijn duizenden leden veruit de grootste koksorganisatie, een zeer goede beslissing heeft genomen met de instap. Hebt u als kok in uw agenda nog een gaatje vrij? Kom dan naar Zwolle. Want van de toekomst willen we allemaal leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten